Er din håndværkervirksomhed sat op til succes?

0 Comments

Før vi graver i tipsene, er det godt at gennemgå, hvad du allerede har bygget. Du ved, at et stærkt fundament er nødvendigt at bygge videre på, hvis du skal udvide.

For at blive en succesfuld håndværker skal du først og fremmest være fremragende til dit arbejde. Det vil sige, at du er professionel, fleksibel og pålidelig og leverer kvalitetsresultater rettidigt. Men har du allerede taget hånd om disse vigtige aspekter?

 

Få online visitkort (hjemmeside)

I en digital verden fuld af smartphones, hvor kunder kan finde dine kontaktoplysninger online, er der behov for et online visitkort. Du ved aldrig, hvornår der er en potentiel forretningsmulighed, så det er praktisk at have en professionel hjemmeside oppe og køre.

 

Opret virksomhedsfortegnelser

Vidste du, at 97 % af folk lærer mere om lokale virksomheder via internettet? Det betyder, at selvom du beslutter dig for ikke at oprette et websted eller en profil på sociale medier, vil du gerne oprette virksomhedsfortegnelser online for at kunne søge.

Du kan starte med at angive din virksomhed på Google Maps, Trustpilot og andre virksomheds apps. Sørg for at give alle nødvendige oplysninger såsom virksomheds navn, telefonnummer og hvad din virksomhed laver. Jo flere steder du har din virksomhed på listen, jo flere muligheder har du for at tiltrække potentielle kunder og adskille dig fra andre håndværkere i dit område.

 

Opbyg en tilstedeværelse på sociale medier

Igen, du behøver ikke at være på sociale medier for at få din håndværkervirksomhed til at vokse. Nogle mennesker kan lide det; andre kan ikke se meningen. Det er op til dig, og hvor dine målkunder kan finde dig.

Men hvis du er til sociale medier, kan Facebook hjælpe dig med at vokse. Du kan poste billeder af dit arbejde, besvare spørgsmål og bruge siden som en de facto hjemmeside.

Når du har oprettet en Facebook-side til din virksomhed, kan du også annoncere på Facebook, hvis du har budgettet. Du kan målrette annoncer til lokale brugere gennem det, der kaldes geo-targeting.

 

Bedre definere dine tjenester

Som håndværker har du en bred verden af ​​muligheder. Lige nu opererer du sandsynligvis i et nichemarked, som du har skåret ud til dig selv. Laver du mest badeværelser, køkkener, skabe, små opgaver eller større eftersyn?

Der er to måder at gribe dette an på, når du skal vokse din håndværkervirksomhed. Du kan enten bedre definere din niche og differentiere dig selv som ekspert på dit område. For eksempel vil kunderne vide, at du er “go-to”-personen til alle badeværelsesrenoveringer.

Eller du kan udvide dine tjenester. Du kan lade folk vide, at du er dygtig, og at du udfører alle former for håndværkerarbejde.

 

Nå ud til tidligere kunder

Kunderhvervelse er langt sværere (og dyrere!) end kundefastholdelse. Når en kunde har brugt dine tjenester, vil de sandsynligvis gøre det igen, hvis de var tilfredse.

Selvfølgelig laver de fleste mennesker ikke om på deres hjem på årsbasis. Men de kunne have brug for arbejde på deres hegn en gang om året, tilføje nye dørkarme det følgende år og lave noget arbejde på deres trapper året efter.

Når du ved dette, kan du med jævne mellemrum nå ud til kunder og minde dem om de typer job, du udfører. For eksempel er ting som spær, tage og hegn generelt gode forretningsideer til foråret. Eller du kan tilbyde at reparere sidespor om efteråret for at forberede boliger til kommende storme.

 

Bed om henvisninger

Mange virksomhedsejere kan føle sig generte over at bede om henvisninger, men det er det værd. Folk er 90 % mere tilbøjelige til at stole på og købe noget, når det anbefales af en ven, hvilket formentlig er den mest effektive markedsføringstaktik på denne liste. Husk at nævne din håndværker hjemmeside, så den henviste kan se lidt mere ind til de ydelser du tilbyder.